alphagamma-20-largest-communities-for-women-entrepreneurs-startups-entrepreneurship

اقامت یکساله

در ترکیه

5ec510a0a3d31747969695

اقامت دائم

در ترکیه

trend_istanbul_270818_05_1

اقامت توریستی

در ترکیه

کشور ترکیه همیشه به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای اقامت موقت و دائم (داشتن پاسپورت ترکیه) شناخته می شود. به ویژه در سال های اخیر استقبال به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است. دلیل افزایش تمایل برای سکونت در ترکیه و اخذ اقامت دائم می تواند به موارد زیر مربوط باشد:

  •     رشد اقتصادی ترکیه
  •     افزایش صنعت گردشگری ترکیه
  •     قوانین آسان برای سکونت در ترکیه
  •     هزینه های پایین زندگی در ترکیه
  •     بالا بودن احتمال پیوستن این کشور به اتحاریه اروپا
  •     دانشگاه های قوی از نظر علمی
  •     امکان ثبت شرکت و استفاده از مزایای آن
  •     دریافت حساب بانکی معتبر

معمولا افرادی که قصد حضور به مدت بیشتر از ۹۰ روز در ترکیه را دارند می‌توانند با برخورداری از شرایط لازم، برای دریافت اقامت یکساله اقدام کنند. همانطور که گفتیم، برای کسب اقامت توریستی در ترکیه که مدت‌زمان آن یک سال است، روش‌ها و مدارک خاصی وجود دارد که از جانب دولت ترکیه در نظر گرفته‌شده و در صورت وجود دلایلی مانند آنچه در ادامه برخواهیم شمرد، می‌توانند از امکانات قانونی اقامت توریستی در کشور ترکیه بهره‌مند گردند. این دلایل و شرایط لازم برای دریافت اقامت یکساله توریستی از قرار زیر می‌باشند:

  • لزوم حضور در خاک ترکیه به دلیل تحقیقات علمی و تحصیلی
  • اخذ اقامت توریستی با استفاده از اجاره ملک
  • اخذ اقامت توریستی در ترکیه با استفاده از خرید ملک
  • شروع یک شغل و فعالیت تجاری براساس قوانین دولتی این کشور
  • حضور در خاک ترکیه به‌واسطه یادگیری زبان ترکی بر طبق دوره‌های تصویب‌شده از جانب دولت ترکیه
  • اخذ اقامت به‌واسطه ازدواج
  • اخذ اقامت به‌واسطه شرکت در دوره‌های آموزشی

پس از اتمام مدت‌زمان یکساله اقامت فرد در خاک ترکیه، با ارائه مدارکی که نشان‌دهنده داشتن شرایط لازم جهت ادامه حضور در این کشور باشد، این امکان وجود دارد که جهت تمدید اقامت خود اقدام‌کرده و همچنان در این‌کشور حضور داشته باشد.

بر اساس قوانین جدید تابعیت کشور ترکیه افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری تابعیت کشور ترکیه را به دست بیاورند. در سال ۲۰۱۸ دولت ترکیه قانونی را به تصویب رسانید که بر اساس آن افرادی که املاکی به ارزش ۲۵۰۰۰۰ هزار دلار در ترکیه خریداری نمایند ویا به جای خرید یک ملک در ترکیه، چند ملک در این کشور با ارزش پایین‌تر خریداری کنند که در مجموع به حداقل ارزش 250 هزار دلار آمریکا برسد. اما برای دریافت حق شهروندی باید برای تمامی ملک‌ها به طور همزمان درخواست دهند. اداره Tapu در صورتی که یک ملک و یا چند ملک در مجموع با ارزش حداقل 250 هزار دلار باشد، درخواست حق‌شهروندی را مورد پذیرش قرار می‌دهد. یا این که مبلغی معادل ۴۰۰۰۰۰ هزار دلار در بانک های ترکیه سپرده گذاری نمایند و یا با سرمایه گذای ۵۰۰۰۰۰ هزار دلار بتوانند تعداد ۵۰ نفر از شهروندان ترکیه را استخدام نمایند و در هر کدام از این سه حالت به مدت سه سال از سرمایه گذاری و سپرده گذاری و استخدام آن ها سپری شده باشد می توانند بعد از طی مراحل مشخص در مدت زمان ۳ الی ۶ ماهه نسبت به اخذ شهروندی ترکیه اقدام نمایند. همچنین در این میان افرادی که در یک دوره مستمر و بدون وقفه ۵ ساله ملکی را خریداری کرده باشند و در این مدت هم در کشور ترکیه هر ساله به مدت حداقل ۱۸۵ روز اقامت داشته باشند می توانند نسبت به اخذ شهروندی ترکیه اقدام نمایند. در این میان لازم به ذکر است که میزان مشخصی مبلغ برای ملکی که خریداری می شود وجود ندارد.
  • اگر شما بتوانید از طریق سرمایه گذاری اقدام به اخذ پاسپورت ترکیه نمایید می توانید از مزایای تجاری آن استفاده نمایید. به عنوان مثال یک شهروند ترک می تواند بدون این که محدودیتی داشته باشد تجارت نماید. این در حالی است که بعد از خروج آمریکا از برجام بسیاری از شهروندان ایرانی که به تجارت مشغول بودند در حواله و جابه جایی پول و ارز با مشکلات بسیاری مواجه شدند. این در حالی است که زمانی که فرد شهروند کشور ترکیه باشد به راحتی می تواند به این مبادلات با همه جای دنیا اقدام نماید.
  • سرمایه گذاری در ترکیه و به دنبال آن اخذ پاسپورت ترکیه، شما را به عنوان شهروند ترکیه مطرح می کند. شهروند ترکیه بودن به معنی این می باشد که شما می توانید از کلیه مزایای مربوط به یک شهروند ترک به مانند دریافت تسهیلات ویژه، وام های بانکی با نرخ بهره مناسب، افتتاح حاب های شخصی و استفاده نمایید.
  • شما به عنوان سرمایه گذار در ترکیه می توانید اقدام به افتتاح حساب های بین المللی نمایید. به این دلیل که دارندگان پاسپورت ترکیه از حمایت های تجاری مناسبی برخوردار هستند.
  • با اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری فرد می تواند در عرصه های تخصصی بازرگانی بین المللی فعالیت نماید. مثلا با اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در ترکیه می توانید اعتبارات اسنادی(LC) و یا سوییفت باز کنید و از این طریق ترنسفر پول بین المللی در حساب خود دریافت کنید.
  • با اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در ترکیه برای ایرانیان مقیم کشور ترکیه امکان اخذ ویزای شینگن به راحتی میسر است. همان طور که ذکر گردید شما با دارا بودن پاسپورت کشور ترکیه به ۱۰۷ کشور بدون ویزا می توانید سفر کنید.
  • با اخذ شهروندی ترکیه از طیق سرمایه گذاری، شخص می تواند به راحتی ویزای ۱۰ ساله آمریکا را بگیرد.
  • با اخذ شهروندی ترکیه فرد می تواند به عنوان یک شهروند ترک در شغل های دولتی در ترکیه مشغول به کار باشد.
  • بهرمندی از بیمه های ویژه عمومی

ترکیه را می توان جزء کشورهایی به حساب آورد که بیشترین جذب سرمایه گذاران خارجی را به خود اختصاص داده است. سرمایه گذاران ایرانی که در کشورهای خارجی به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس سرمایه گذاری کرده بودند به خصوص در کشورهای حوزه خلیج فارس و امارات متحده عربی به دلیل خروج آمریکا از برجام با مشکلات عدیده ای روبه رو شدند به مانند بسته شدن حسابهایشان، توقیف اموالشان و .

این درحالی است که در طی ۱۰۰ سال گذشته در رابطه با اتباع کشورهای خارجی در ترکیه نه حسابی بلوکه شده و نه این که اموالی توقیف گردیده است. و البته که ایرانیان توانسته اند بدون این که مشکلی داشته باشند در کشور ترکیه به فعالیت های تجاری بپردازند. و هیچ گونه گزارشی مبنی بر بلوکه کردن اموال ایرانیان و بستن حساب های سرمایه گذاران ایرانی در ترکیه گزارش نگردیده است. به این دلیل که در کشور ترکیه قوانین حقوقی و ساختارهای قضایی و دموکراتیک بسیار قوی و منظمی وجود دارد که امنیت سرمایه گذاری در ترکیه را همپای کشورهای اروپایی تضمین می نماید.

بهترین مشاوره
راه اندازی کسب و کار,اقامت و اخذ شهروندی,سرمایه گذاری,خرید ملک
در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه مزایای زیادی برای شما به همراه دارد.

فرزندان شما با اخذ اقامت ترکیه می توانند از مزایای تحصیل رایگان در مدارس دولتی ترکیه بهره مند شوند.

01
02
همچنین ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی بین المللی را به راحتی می توانید انجام دهید.
  • از انجا که با شما با دریافت اقامت ترکیه مقیم کشور ترکیه محسوب می شوید به راحتی می توانید از داخل ترکیه درخواست ویزای کشورهای اروپایی و کانادا را از سفارت این کشورها انجام دهید.
03
04
  • بسیاری از مهاجرین به ترکیه به چشم یک سکوی پرتاپ نگاه می کنند که با مهاجرت اولیه به ترکیه اقدامات بعدی را برای مهاجرت به اروپا و اخذ ویزا را انجام می دهند.
  • اخذ ویزای کانادا با داشتن اقامت ترکیه و گردش بانکی در ترکیه از شانس بالاتری برخوردار است. در مفاله وقت سفارت کانادا در ترکیه نحوه انجام این کار توضیح داده شده است.
05
درباره ما
دفتر
دفتر ترکیه

مقایسه آگهی ها

مقایسه