06

Boyalık

پروژه

22_32,5_folkartincity_revize_con

Incity

پروژه

02

vega

پروژه

خرید ملک در ترکیه در سال های گذشته رونق بسیار خوبی داشته است، چرا که دولت کشور ترکیه برای خرید ملک در ترکیه تسهیلات و امکانات جدید و ویژه ای را در نظر گرفته است. و باید بدانید خرید ملک در ترکیه هم یکسری قوانین مختص خود را دارد که شما باید حتما قبل از اقدام به این کار از این شرایط و ضوابط آگاه باشید و همچنین پیشنهاد ما به شما این است که در این مسیر از مشاوره و راهنمایی تیم با تجربه ما در این زمینه استفاده کنید. در این نوشته این شرایط و ضوابط را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. همچنین اخذ اقامت ترکیه از راه خرید ملک در ترکیه را نیز توضیح خواهیم داد.

ترکیه یکی از کشور هایی است که در خاورمیانه رشد اقتصادی چشمگیری داشته است و با وجود تاریخ و فرهنگ غنی و طبیعت بی نظیر، مقصد خیلی از سرمایه گذاران خارجی شده است. البته باید بدانید یکسری محدودیت ها برای اینکار وجود دارد مانند آنکه اجازه خرید ملک در بافت های روستایی و اطراف مناطق روستایی داده نمی شود اما این مشکلی نیست که سرمایه گذاران را سر در گم کند چرا که اکثرا این افراد در مناطقی که دارای آپارتمان های لوکس و ویلا های مدرن است سرمایه گذاری می کنند، شما حتما می دانید که با خرید ملک در ترکیه و یا اجاره ملک در ترکیه می توانید اقدام به اخذ اقامت ترکیه کنید که البته قوانین این امر دستخوش تغییراتی بوده که در ادامه بررسی می کنیم.

خرید ملک در ترکیه در سال 2020 برای اتباع خارجی سال پنجم خود را سپری می کند، افراد با خرید خانه و یا مستغلات به ارزش مجموعا 250 هزار دلار می توانند برای خود و خانواده خود اقامت ترکیه را بگیرند، بدین صورت که شما با خرید ملک در ترکیه هم سرمایه گذاری سودآوری در بستری امن کرده اید و هم برای خانواده خود آینده جدیدی را خریده اید.

الاقامة-العقارية-في-تركيا-2019

البته این تنها راه ممکن نیست، شما همچنین می توانید با خرید ملک در ترکیه به ارزش 650 هزار لیر و یا بیشتر سه سال اقامت ترکیه برای خود و خانواده خود دریافت کنید که با تمدید پنج ساله این اقامت به راحتی می توانید تابعیت دائم ترکیه را اخذ کنید، نکته ای که باید در نظر داشته باشید که در این پنج سال فقط یک سال اجازه زندگی در خارج از ترکیه را دارید در غیر اینصورت این قانون شامل حال شما نمی شود

افراد خارجی که در ترکیه ملک خریداری می کنند می توانند مجوز اقامت کشور ترکیه را دریافت کنند به شرط آن که در دوره های معینی تمدید شود ، آنها همچنین حق دریافت اجازه اقامت برای خانواده های خود را دارند. با استفاده از این اجازه اقامت ، کودکان خارجی می توانند در ترکیه تحصیل کنند. پیدا کردن شغل برای اتباع خارجی که دارای اجازه اقامت در ترکیه هستند به مراتب راحت تر می باشد ،گرفتن مجوز کار از طریق شرکت های قانونی در ترکیه نیز برای این افراد آسان می باشد

افرادی که اقدام به اجاره ملک در ترکیه می کنند باید بدانند که به آنها اقامت توریستی یک ساله اعطا می شود بدین معنا که با این نوع اقامت شما حق تحصیل و یا کار ندارید و برای این دو کار باید نوع اقامت خود را تغییر دهید، همچنین در گذشته شما می توانستید با تمدید سالانه به مدت پنج سال اقامت توریستی خود اخذ اقامت ترکیه کنید اما با توجه به قوانین جدید خرید ملک در ترکیه 2020 این امکان دیگر وجود ندارد و شما تنها یک سال اقامت توریستی ترکیه دریافت می کنید و قابل تمدید نیست مگر آنکه از آخرین روز اقامت توریستی شما یک سال گذشته باشد.

به دلیل اینکه سرمایه گذاری در ترکیه سود آور است و همچنین دولت امتیاز های ویژه ای برای خریدان ملک در ترکیه در نظر گرفته است، مثل اعطای حق شهروندی ترکیه، باعث شده است که شهروندان کشور های مجاور علاقه دو چندانی به خرید ملک در ترکیه پیدا کنید.

در بین این کشور های، کشور های عراق ، ایران و کویت در صدر لیست هستند، جالب است بدانید که در گذشته مثل روسیه ، آلمان و لهستان بوده اند که بیشترین سرمایه گذاری را در کشور ترکیه انجام میدادند اما به علت افت قیمت واحد پولی کشور های خاورمیانه از جمله ریال، این کشور های خاورمیانه بوده اند که رشد چشمگیری در خرید ملک در ترکیه داشتند

خرید ملک در ترکیه به خصوص خرید خانه در ترکیه در طی ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۳۴.۴ درصدی نسبت به ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ به شدت رشد صعودی را پیمود. می توان گفت خرید ملک در ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ در ترکیه به عدد ۶۲۷۶ واحد رسید. البته این افزایش خرید خانه در ترکیه فقط مختص شهروندان کشورهای خارجی نبود بلکه خرید ملک توسط شهروندان ترکیه نیز با افزایش ۱۹.۲ درصدی همراه بود. به طور کلی اگر بخواهیم آمار جامعی در خصوص خرید خانه در ترکیه دهیم باید بگوییم که در طی اکتبر ماه در سراسر ترکیه آمار خرید ملک به عدد ۱۴۶ هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی رسیده است.
البته آمار خرید و فروش ملک در ترکیه در برخی از شهرها به نسبت شهرهای دیگر بسیار بالاتر است. مثلا بیشترین درصد خرید و فروش به ترتیب در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر، آنتالیا، بورسا و یالووا بوده است. در نظر داشته باشید که بیش از نصف خانه و املاکی که معامله شده است خانه های نوساز بوده است.

باید بدانید که هیچ محدودیتی از نظر قانونی وجود ندارد برای سرمایه گذاری در ترکیه اما خب شما احتیاج دارید بدانید حداقل به چه میزان سرمایه برای خرید ملک در ترکیه نیاز است، قیمت یک خانه در ترکیه به خیلی جنبه ها بستگی دارد، از جمله این جنبه ها می شود به متراژ، منطقه، پروژه و سن بنا اشاره کرد اما خب حدودا هر متر خانه در ترکیه بین 3 هزار لیر الی 5 هزار لیر است و شما برای خرید یک خانه معمولی و کوچک ( 50 متر ) به 150 هزار لیر به بالا احتیاج دارید.

باید در نظر داشت که قیمت ملک در ترکیه به پول ما، بستگی به ارزش تومان نسبت به لیر دارد اما اگر هر لیر را 2200 تا 2500 در نظر بگیریم، بنابراین برای خرید ملک در ترکیه که 150 هزار لیری باشد به 330 تا 375 میلیون تومان احتیاج دارید.

ما برای اینکه به این سوال پاسخ بدیم رجوع میکنیم به آمار های رسمی در مورد خرید ملک در ترکیه، بر اساس گزارش سرمایه گذاری جهانی ( UNCTA) در سال 2019، کشور ترکیه توانست در آسیا به عنوان دومین دریافت کننده بزرگ FDI یا سرمایه گذاری خارجی شناخته شود. به نحوی که میزان سرمایه ورودی مستقیم توسط سرمایه گذاران خارجی در سال 2018 به 12.94 میلیارد دلار رسیده است در حالی که درست یک سال قبل تر یعنی در سال 2017، میزان سرمایه ورودی توسط سرمایه گذار خارجی 11.48 میلیارد دلار می باشد. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به طور سنتی از بزرگترین سرمایه گذاران بزرگ در ترکیه هستند. جالب است بدانید ایالات متحده امریکا بعد از کشور هلند، دومین سرمایه گذار بزرگ در کشور ترکیه هستند. هلند با سرمایه گذاری به ارزش 15.8 ٪ از کل سرمایه گذاری های خارجی به عنوان صدر نشین جهت سرمایه گذاری در ترکیه را به خود اختصاص داده است. پس از آن ایالات متحده با 7.6 ٪ و کشور انگلیس با 6.9٪ بر اساس داده های اولیه وزارت صنعت و فناوری ترکیه به عنوان بزرگترین سرمایه گذاران در ترکیه شناخته شده اند.

ترکیه برای تسهیل در راستای پذیرش سرمایه گذاران خارجی، اقدام به ایجاد آژانس پشتیبانی و ارتقا سرمایه گذاری ترکیه (Investment Support and Promotion Agency of Turkey (ISPAT) ) کرده است و با ایجاد یکسری از اصلاحات قانونی توانسته سرمایه گذاران خارجی را به خود جذب نماید

شما باید در نظر داشته باشید که به عنوان یک اتباع خارجی در ترکیه از تمامی قوانین و شرایط خرید ملک در ترکیه مطلع نیستید و ضمن اینکه این شرایط و قوانین مدام در حال تغییر و بروز رسانی می باشد بنابراین شرط عقل حکم می کند در مسیر خرید ملک در ترکیه از وکیل یا موسسات مهاجرتی کمک بگیرید که تیم مجرب ما این کار را با کمترین هزینه و بهترین راندمان برای شما عزیزان به انجام خواهد رساند.

بهترین مشاوره
راه اندازی کسب و کار,اقامت و اخذ شهروندی,سرمایه گذاری,خرید ملک
در ترکیه

هزینه های خرید ملک در ترکیه

هزینه های خرید ملک در ترکیه

باید بدانید که به غیر از هزینه خرید ملک در ترکیه هزینه های دیگری هم باید بپردازید که این قبیل هزینه ها در کشور ایران هم وجود دارد و اجتناب ناپذیر است، این هزینه ها به قرار زیر است:

  • محضری کردن کپی هر پاسپورت: ۲۰۰ لیر
  • هزینه انتقال سند: ۲ الی ۳ درصد مبلغ کل ملک خریداری شده
  • عوارض شهرداری: ۲ الی ۳ درصد مبلغ کل ملک خریداری شده
  • کمیسیون بنگاه: ۳ الی ۵ درصد مبلغ کل ملک خریداری شده
  • پول خاک: ۸۰ دلار + ۸۹ لیر به ازاء هر نفر
  • هزینه بیمه: ۳۰۰ الی ۸۰۰ لیر به ازاء هر نفر (با توجه به سن)
نکته اول
نکنه دوم
نکات زیر را در مورد خرید ملک حتما در نظر داشته باشید

نکات زیر را در مورد خرید ملک حتما در نظر داشته باشید

متاسفانه با افزایش خرید ملک در ترکیه و انباشت سرمایه زیاد در این بازار عده ای سود جو از این فرصت استفاده کرده اند و اقدام به کلاه برداری از سرمایه گذاران می کنند، بنابراین رعایت یکسری نکات در این زمینه حائز اهمیت است:

  • قبل از هرگونه انتقال وجه در خصوص خرید ملک در کشور ترکیه، به شما پیشنهاد می گردد که نسبت به استعلام وضعیت ملک مورد نظر، بدهی بانکی، وام بانکی، محدودیت های قانونی و … در سازمان ثبت اسناد و املاک ترکیه اقدام نمایید.
  • قبل از خرید ملک در کشور ترکیه از سازندگان و مشاوران درخواست داشته باشید تا مجوزهای لازم را به شما نشان دهند. و از صحت آنها اطمینان خاطر پیدا کنید.
  • خرید ملک اگر ارزشش کمتر از ۲۵ هزار دلار باشد تضمینی برای قبول درخواست اقامت شما نمی باشد. فقط شرایط بررسی آن را دارا می باشید. زیرا که وزارت کشور در خصوص اعطای اقامت می بایستی تصمیم بگیرد. ( لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد این درخواست مورد پذیرش قرار می گیرد)
  • در صورت به وجود آمدن اختلاف بین خریدار و فروشنده، هر دو طرف می توانند به اقامه دعوی در دادگستری و مقامات قضایی اقدام نمایند.
  • شما می توانید درخواست خرید خانه خود را در تمام ادارات پستی انجام دهید.
زندگی و خرید ملک در استانبول

زندگی و خرید ملک در استانبول

استانبول وسعتی هفت برابر تهران دارد و چهارمین شهر توریستی جهان می باشد. به دلیل توریستی بودن آن اقتصاد فوق العاده ای دارد. ضمنا به راحتی می توانید شغل را در کنار محل زندگی خود پیدا کنید، و همچنین شهر بسیار خوبی برای تفریح نیز می باشد. البته طبیعتا به همین میزان هم ملک در این شهر قیمت بالایی دارد. زندگی در آن یک نواخت نیست و جنگل ، دریا ، ساحل و غیره را دارد.

می توان گفت این شهر شبانه روزی است و شهری است که در هنگام شب نیز به اندازه روز زندگی در آن جریان دارد و می توانید هر زمان از شبانه روز یک رستوران با یک غذای عالی در آن پیدا کنید.

در شهر استانبول تعداد زیادی پروژه ملکی مناسب و به صرفه وجود دارد که نظر خیلی از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است و از بین این پروژه ها، حتما اسم شرکت باباجان هلدینگ در تبلیغ های تلویزیونی به گوش شما خورده است

نکته سوم
نکته چهارم
زندگی و خرید ملک در ازمیر ترکیه

زندگی و خرید ملک در ازمیر ترکیه

ازمیر دارای مکان های تاریخی زیبایی است، شهری بسیار زیبا و همچنین مدرن که در ترکیه بخاطر مهمان نوازی و فرهنگ شان زبانزد هستند. ازمیر بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ ترکیه می باشد این در حالی است که ازمیر دومین شهر بعد از استانبول در ترکیه است که توجه بسیاری از اتباع خارجی که به دنبال اقامت در ترکیه و یا خرید ملک در ترکیه هستند را به خود جلب کرده است. ازمیر را می توان قطب صنعتی و کشاورزی و توریستی در غرب استانبول به شمار آورد. بر اساس نظرسنجی ها و آمارها ازمیر با دارا بودن استانداردهای بالا برای زندگی در سطح جهانی توانسته است نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. از نظر آب و هوای معتدل ازمیر، طبیعت زیبا و بکر آن سبب شده است تا بسیاری از اتباع خارجی درصدد اقامت در این شهر باشند. ازمیر شهر خلوتی می باشد و شما دیگر نیازی نیست ساعت ها ترافیک  شلوغی به مانند استانبول را تحمل کنید.

با نگاهی به آمارها متوجه می شویم که سال گذشته بالغ بر ۸۰۰۰ ملک در ازمیر به اتباع کشورهای خارجی فروخته شده است. قیمت ملک در ازمیر به نسبت استانبول بسیار مناسب تر است مثلا در محله های متوسط به بالای ازمیر شما می توانید یک خانه ۱۰۰ متری را با مبلغی در حدود ۳۰۰ هزار لیر خریداری کنید البته برخی از منطقه های ازمیر بسیار پرطرفدار و گران قیمت هستند. البته در نظر داشته باشید که موراد متعددی می تواند بر قیمت ملک تاثیر داشته باشد

درباره ما
دفتر ترکیه

مقایسه آگهی ها

مقایسه