job-in-turkey

ثبت شرکت

در ترکیه

6kat-avm-Copy

اجاره یا خرید مغازه

در ترکیه

lippenslaan_349

نمایندگی از برندهای معروف

در ترکیه

یکی از اصلی‌ترین رویاهای هرکدام از ما این است که کسب وکار خودمان را راه بیندازیم و برای خودمان کار کنیم. خیلی از ما بنابر علاقه‌ی شخصی دلمان می‌خواهد این آرزو در کشوری دیگر محقق شود. ترکیه یکی از بهترین مقاصد برای رسیدن به اهداف افرادی است که انگیزه و پشتوانه‌ی مالی کافی برای این کار دارند، اما اطلاعاتشان در آن حوزه کامل نیست. برای این‌که بیشتر در این باره بدانید با پین تاتی همراه شوید.

تمامی افرادی که در کشور ترکیه، خارجی محسوب می‌شوند برای راه‌اندازی کار خود، باید از یک سری مقررات و قوانین پیروی کنند. پس اگر شما می‌خواهید یک رستوران شگفت‌انگیز بزرگ یا یک کافه‌ی دنج با حال و هوای خودمانی یا حتا یک شیرینی فروشی کوچک محلی یا یک واحد تجاری برای کسب و کار در استانبول داشته باشید لازم است که اول از همه در ترکیه شرکت تجاری ثبت کنید!

برای بعضی از کسب‌و‌کارها، مجوزهای بهداشتی و محیط زیستی هم لازم است و بیشترین هزینه‌ای که باید بپردازید صرف خرید، اجاره، دکوراسیون و حقوق سرقفلی می‌شود! بعضی مشاغل هم هستند که لازمه‌شان تسلط به زبان ترکی‌ست!  مثلا اگر قرار است شما مدیریت یک کافه را در ترکیه به عهده بگیرید لازم است که به زبان ترکی صحبت کنید.

شرکت‌ها دارای سه گونه‌ی متفاوت هستند که خارجیان به دلیل شرایط ساده‌تر و سرمایه کمتر، به شرکت‌های با مسئولیت محدود تمایل بیشتری دارند. برای ثبت شرکت مسئولیت محدود شما می‌توانید به تنهایی و با یک یا چند شریک اقدام کنید. اما یادتان باشد که میزان سرمایه ‌ثبتی شرکت، حداقل باید 100 هزار لیر باشد. نکته مهم این است که میزان مالیات یک شرکت حقوقی بر طبق قانون، 20 درصد از درآمد آن شرکت است.  همچنین مدت زمان ثبت یک شرکت برخلاف ایران، 7 روز کاری زمان می‌برد.

 

راه اندازی کسب و کار در ترکیه و دریافت مجوز کار

یکی از اتفاقات معمول بعد از ثبت شرکت در ترکیه دریافت فوری مجوز کار است. یعنی با ثبت شرکت شما به راحتی می‌توانید مجوز کار  به مدت یک سال دریافت کنید و  در ترکیه مشغول به کار دلخواه خود شوید. علاوه بر این، شما با ثبت شرکت دیگر شخص حقیقی نیستید و با شما مانند شخص حقوقی رفتار می‌شود و حقوق و تکالیفتان متفاوت خواهد بود. البته پروسه‌ی ثبت شرکت و دریافت مجوز کار در ترکیه بسیار شسته رفته است و شما با طی مراحل قانونی مشخص شده می‌توانید از پس تمامی کارها بربیایید.

ممکن است در قرارداد نمایندگی، بخش زیادی از سود شما صرف پرداخت سهم شرکت مادر و مالیات شود. برای انتخاب این روش نیاز به مطالعه‌ی زیادی است. هرچند که اگر موفق شوید ممکن است تجارت پرسودی هم نصیبتان شود. البته در ترکیه اکثر قراردادهای نمایندگی کافه‌ها و رستوران‌ها متعلق به افراد ترک است و با توجه به محدودیت‌های رایج قانونی در مورد بهداشت، محیط زیست و فاصله از اماکن مذهبی برای رستوران‌های با سرو مشروب و قلیان باید با تحقیقات بیشتری وارد بازار آن شد.

یک آدرس ثابت برای ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در ترکیه

یکی از موارد ضروری برای ثبت شرکت داشتن آدرس است. شما می‌توانید اقدام به خرید ملک و یا اجاره مکانی برای کسب و کارتان بکنید. اما این آدرس باید ثابت باشد و هنگام دریافت مجوز کار، آن را به مراجع قانونی اعلام کنید. بدون داشتن آدرس در ترکیه، امکان ثبت شرکت وجود ندارد. درخواست برای مجوز کار هم نیازمند آدرسی ثابت است هرچند ثبت این درخواست  از خارج از خاک ترکیه هم امکان‌پذیر است.

برخی قوانین خاص راه‌اندازی کسب و کار در ترکیه؛ دفتر املاک و مستغلات

راه اندازی دفتر املاک و مستغلات برای افراد خارجی، محدودیت‌هایی دارد. طبق قانون ترکیه، راه اندازی دفتر املاک و  مستغلات در این کشور به  قوانین مربوط به شرط متقابل (رسیپراسیتی) برمی‌گردد.

این شرط همان طور که از نامش پیداست، همه چیز را با قوانین کشور شخص متقاضی خود می‌سنجد؛ این یعنی اگر در کشور آن شخص خارجی،  اجازه  راه اندازی دفتر املاک و مستغلات برای شهروندان ترک طبق قانون وجود داشته باشند، آن شخص هم می‌تواند در ترکیه برای راه اندازی این کسب و کار درخواست دهد.

 

 

هزینه‌های راه اندازی کسب و کار

راه اندازی یک شرکت برای افراد 4000 تا 5000 لیر هزینه دارد که می‌توان گفت هزینه زیادی نیست. پس از ثبت شرکت لازم است حتما برای  اینکه فعالیت در حوزه کاری‌تان وجهه قانونی بگیرد اجازه‌ کار دریافت کنید که این امر مستلزم آن است که 5 کارمند ترک را  استخدام کنید و حسابرس مالی ترک داشته باشید.

همه‌ی این افراد باید بیمه باشند. توجه داشته باشید هر ساله باید دفاتر و میزان سود و زیان خود را به مراجع رسمی کار و اداره ثبت ارائه کنید.  همه‌ی شرکت‌ها حتی بدون انجام هیچ‌گونه تراکنش مالی، فارغ ازهزینه‌های رایج مثل مالیات و اجاره 700 تا 800 لیر هزینه‌های جانبی دارند. بنابراین گرداندن یک شرکت کار ساده ای نیست و باید حتما سنجیده و دارای توجیه اقتصادی باشد.

  • اگر شما بتوانید از طریق سرمایه گذاری اقدام به اخذ پاسپورت ترکیه نمایید می توانید از مزایای تجاری آن استفاده نمایید. به عنوان مثال یک شهروند ترک می تواند بدون این که محدودیتی داشته باشد تجارت نماید. این در حالی است که بعد از خروج آمریکا از برجام بسیاری از شهروندان ایرانی که به تجارت مشغول بودند در حواله و جابه جایی پول و ارز با مشکلات بسیاری مواجه شدند. این در حالی است که زمانی که فرد شهروند کشور ترکیه باشد به راحتی می تواند به این مبادلات با همه جای دنیا اقدام نماید.
  • سرمایه گذاری در ترکیه و به دنبال آن اخذ پاسپورت ترکیه، شما را به عنوان شهروند ترکیه مطرح می کند. شهروند ترکیه بودن به معنی این می باشد که شما می توانید از کلیه مزایای مربوط به یک شهروند ترک به مانند دریافت تسهیلات ویژه، وام های بانکی با نرخ بهره مناسب، افتتاح حاب های شخصی و استفاده نمایید.
  • شما به عنوان سرمایه گذار در ترکیه می توانید اقدام به افتتاح حساب های بین المللی نمایید. به این دلیل که دارندگان پاسپورت ترکیه از حمایت های تجاری مناسبی برخوردار هستند.
  • با اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری فرد می تواند در عرصه های تخصصی بازرگانی بین المللی فعالیت نماید. مثلا با اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در ترکیه می توانید اعتبارات اسنادی(LC) و یا سوییفت باز کنید و از این طریق ترنسفر پول بین المللی در حساب خود دریافت کنید.
  • با اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در ترکیه برای ایرانیان مقیم کشور ترکیه امکان اخذ ویزای شینگن به راحتی میسر است. همان طور که ذکر گردید شما با دارا بودن پاسپورت کشور ترکیه به ۱۰۷ کشور بدون ویزا می توانید سفر کنید.
  • با اخذ شهروندی ترکیه از طیق سرمایه گذاری، شخص می تواند به راحتی ویزای ۱۰ ساله آمریکا را بگیرد.
  • با اخذ شهروندی ترکیه فرد می تواند به عنوان یک شهروند ترک در شغل های دولتی در ترکیه مشغول به کار باشد.
  • بهرمندی از بیمه های ویژه عمومی

ترکیه را می توان جزء کشورهایی به حساب آورد که بیشترین جذب سرمایه گذاران خارجی را به خود اختصاص داده است. سرمایه گذاران ایرانی که در کشورهای خارجی به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس سرمایه گذاری کرده بودند به خصوص در کشورهای حوزه خلیج فارس و امارات متحده عربی به دلیل خروج آمریکا از برجام با مشکلات عدیده ای روبه رو شدند به مانند بسته شدن حسابهایشان، توقیف اموالشان و .

این درحالی است که در طی ۱۰۰ سال گذشته در رابطه با اتباع کشورهای خارجی در ترکیه نه حسابی بلوکه شده و نه این که اموالی توقیف گردیده است. و البته که ایرانیان توانسته اند بدون این که مشکلی داشته باشند در کشور ترکیه به فعالیت های تجاری بپردازند. و هیچ گونه گزارشی مبنی بر بلوکه کردن اموال ایرانیان و بستن حساب های سرمایه گذاران ایرانی در ترکیه گزارش نگردیده است. به این دلیل که در کشور ترکیه قوانین حقوقی و ساختارهای قضایی و دموکراتیک بسیار قوی و منظمی وجود دارد که امنیت سرمایه گذاری در ترکیه را همپای کشورهای اروپایی تضمین می نماید.

بهترین مشاوره
راه اندازی کسب و کار,اقامت و اخذ شهروندی,سرمایه گذاری,خرید ملک
در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه مزایای زیادی برای شما به همراه دارد.

فرزندان شما با اخذ اقامت ترکیه می توانند از مزایای تحصیل رایگان در مدارس دولتی ترکیه بهره مند شوند.

01
02
همچنین ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی بین المللی را به راحتی می توانید انجام دهید.
  • از انجا که با شما با دریافت اقامت ترکیه مقیم کشور ترکیه محسوب می شوید به راحتی می توانید از داخل ترکیه درخواست ویزای کشورهای اروپایی و کانادا را از سفارت این کشورها انجام دهید.
03
04
  • بسیاری از مهاجرین به ترکیه به چشم یک سکوی پرتاپ نگاه می کنند که با مهاجرت اولیه به ترکیه اقدامات بعدی را برای مهاجرت به اروپا و اخذ ویزا را انجام می دهند.
  • اخذ ویزای کانادا با داشتن اقامت ترکیه و گردش بانکی در ترکیه از شانس بالاتری برخوردار است. در مفاله وقت سفارت کانادا در ترکیه نحوه انجام این کار توضیح داده شده است.
05
درباره ما
دفتر ترکیه

مقایسه آگهی ها

مقایسه