مهاجرت به ترکیه

در این مقاله میخواهیم به بحث مهاجرت به ترکیه و انواع و شرایط آن بپردازیم. در این مقاله با شما، مهاجرت به ترکیه و راه های  اخذ اقامت و تابعیت ترکیه را بررسی می نماییم. عمده سوالاتی که در فکر و ذهن کسانی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، بوجود می آید این است که روش های مهاجرت به ترکیه کدامند؟ چه مقدار سرمایه برای دریافت اقامت ترکیه لازم است؟ شرایط گرفتن اقامت و تابعیت ترکیه به چه طریق است؟
تمامی این سوالات و بسیاری سوالات اصلی دریافت  اقامت ترکیه در این مقاله به صورت کامل و روان پاسخ داده می شود. یکی از مهم ترین نکات، پیش از مهاجرت تحقیق در خصوص شرایط اقتصادی و سیاسی، سیستم آموزشی و شرایط کاری کشور مورد نظر می باشد.
کارشناسان ما در مجموعه پویا نوشیروانی، بطور پیوسته در حال مطالعه آخرین تغییرات در قوانین مهاجرتی کشور ترکیه می باشند تا با ارائه به روزترین اطلاعات، بهترین مشاوره را در این خصوص به شما ارائه نمایند.
جهت طولانی و خارج از حوصله نشدن، در این مقاله بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:
شرایط عمومی مهاجرت به ترکیه
دریافت تابعیت ترکیه
هزینه های زندگی در ترکیه
و سپس در مقالات بعدی موارد زیر را بررسی خواهیم نمود:
مهاجرت به ترکیه از طریق کار
مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل
مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج
مهاجرت به ترکیه و دریافت تابعیت از طریق تولد
مهاجرت به ترکیه برای سلبریتی ها و اشخاص خاص
پاسخ به سوالات متداول در زمینه مهاجرت به ترکیه
با دنبال کردن مجموعه ی پویا نوشیروانی در اینستاگرام و تلگرام، در جریان آخرین تغییرات در قوانین خرید ملک در استانبول، سرمایه گذاری در ترکیه، قوانین گرفتن شهروندی ترکیه و جدیدترین پروژه ها قرار بگیرید.

شرایط عمومی مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خاصی است. چرا که بخشی از آن در قاره آسیا و بخشی در قاره اروپا واقع گردیده است. به همین دلیل، این کشور در طول تاریخ به عنوان پل ارتباطی میان آسیا و اروپا شناخته شده است. ترکیه با مساحت 783,356 کیلومتر مربع، از کشورهای بزرگ و پهناور منطقه است
 این کشور از شمال به دریای سیاه، از شمال شرقی به گرجستان و ارمنستان، از شرق به جمهوری آذربایجان و ایران و  از جنوب شرقی به عراق و سوریه محدود می شود. شمال ترکیه نیز محدود به کشورهای یونان و بلغارستان و غرب و جنوب غربی آن، دارای مرز ساحلی محدود به دریای مدیترانه است.
بر خلاف تصور عموم، شهر استانبول، بزرگترین شهر و مهمترین بندر کشور ترکیه، پایتخت این کشور نیست. شهر آنکارا، پایتخت ترکیه است.
ترکیه در حال حاضر، به روش های گوناگون پذیرای مهاجرین می باشد. قرار گرفتن دانشگاه های ترکیه در میان دانشگاه های معتبر دنیا، سبب گردیده بسیاری از متقاضیان مهاجرت های تحصیلی، به این کشور جذب شوند.

دریافت تابعیت ترکیه

دریافت تابعیت ترکیه برای اشخاصی که والدین آنها دارای تابعیت کشور ترکیه نمی باشند، از طریق کار و سرمایه گذاری ممکن است. قطعا می دانید که اقامت های موقتی همچون اقامت تحصیلی، هیچوقت به اقامت های دائمی و دریافت تابعیت منتج نمی گردد.
معمولا جهت دریافت اقامت دائم کشورها، نیاز است تا شما مدت معینی به عنوان یک شهروند آن کشور حق بیمه و مالیات پرداخت نموده و در آن کشور زندگی نمایید تا کاملا به فرهنگ، زبان و قوانین آن کشور مسلط شوید. این مدت زمان، برای کشور ترکیه 5 سال بوده و نیاز است هر سال حداقل 6 ماه در این کشور زندگی کنید. و در شرایطی که در خاک ترکیه به دنیا آمده باشید یا با یک شهروند ترکیه ازدواج نمایید، این مدت به 3 سال تقلیل می یابد.
یک نکته بسیار مهم در خصوص ترکیه، پذیرش تابعیت دوگانه است. بدین معنی که شما جهت دریافت پاسپورت ترکیه، نیازی به باطل کردن تابعیت و پاسپورت کشور قبلی خود را ندارید.
دریافت پاسپورت کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری، از روش های زیر ممکن است:
خرید ملک به ارزش حداقل 250,000 دلار
سپرده گزاری به مبلغ حداقل 500،000 دلار در بانک ها یا صندوق های سرمایه گزاری کشور ترکیه به مدت 3 سال
ثبت شرکت و استخدام حداقل 50 نفر نیروی کار ترک

هزینه های زندگی در ترکیه

در زمان تصمیم به مهاجرت، یکی از نکات مهم، هزینه های زندگی در آن کشور است. درست است که هزینه زندگی در هر کشوری، کاملا بستگی به سبک زندگی افراد دارد. اما این هزینه ها نیز بهتر است به عنوان بخشی از هزینه های مهاجرت در نظر گرفته شود.
در ترکیه نیز مانند تمامی نقاط دنیا، زندگی در شهرهای بزرگ و سکونت در مرکز شهر، هزینه بالاتری دارد. اجاره منزل از حدود 1,500 لیر شروع می شود. و برای واحدهای لوکس به رقم های بالای 40,000 لیر نیز می رسد! هزینه های روزمره یک نفر نیز به طور متوسط بین 1,000 الی 2,000 لیر خواهد بود.
بهای سوخت در ترکیه، نسبتا بالا است . در صورت استفاده از خودروی شخصی، هزینه بالایی را جهت سوخت می بایست متقبل شوید. اما نگران نباشید، سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد شهرهای ترکیه شمال اتوبوس، مترو، متروباس و … نویدبخش یک کاهش هزینه چشم گیر خواهد بود.

به بحث وارد شوید

0 thoughts on “مهاجرت به ترکیه”

  • راه های دریافت اقامت ترکیه – پویا نوشیروانی – مشاور شما در کشور ترکیه

    […] ادامه مقاله قبلی در خصوص مهاجرت به ترکیه، به برخی دیگر از روش های مهاجرت […]

    پاسخ دادن

مقایسه آگهی ها

مقایسه