معروف ترین خیابان های استانبول

امروز با معرفی خیابان ها و محله های معروف استانبول با شما هستیم. خیابان های استانبول انقدر زیبا هستند که به سادگی شما را مجذوب کند زمان بسیاری را به گشت و گذار در این شهر بگذرانید. در ادامه ، به معرفی برخی از معروف ترین این خیابان ها می پردازیم.

استانبول ، بزرگترین شهر ترکیه ، خیابان های معروفی دارد. که سالها نظاره گر زندگی ، کسب و کار و تفریح مردمان و گردشگران بوده اند. معمولا گردشگران به سراغ سرراست و خوش مسیرترین این خیابان ها می روند تا به بازدید از دیدنی های استانبول بپردازند. در این مقاله ، به معرفی خیابان های معروف استانبول می پردازیم و سپس در مقاله بهترین محله های استانبول ، به آنها اشاره می نماییم.

خیابان استقلال

این خیابان نیز یکی از خیابان های بسیار معروف استانبول است. خیابانی که روزانه میلیون ها نفر در آن رفت و آمد می کنند و امکان ندارد گذر کسی به شهر استانبول بیافتد و از خیابان استقلال (İstiklâl Caddesi) بازدید نکند. این خیابان از لحاظ سرزندگی و شلوغی، به خیابان ولیعصر تهران شباهت دارد. فروشگاه های بی شمار این خیابان ، آن را به مرکزی برای خرید اجناس و سوغاتی در شهر استانبول تبدیل نموده است.

در گوشه و کنار سرتاسر این خیابان ، شما رستوران ها و کافه های زیادی را مشاهده می کند . نوازندگان خیابانی نیز در حال اجرای موسیقی های شاد و مفرح می باشند. و یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های این خیابان ، تراموای خیابان استقلال می باشد. تراموایی نوستالژیک و قرمز رنگ که گردشگران را از میدان تقسیم تا میدان تول منتقل می کند. جالب است که بدانید این تراموا، پس از تراموای لندن ، قدیمی ترین قطار شهری دنیا می باشد.

اگر به مکان های تاریخی علاقمند باشید ، پاساژ چیچک (Çiçek Pasajı) ، در این خیابان برایتان جذاب است. پاساژِی که در سال 1876 ساخته شده است. این پاساژ از یک سمت به خیابان استقلال و سمت دیگر به کوچه مشهور تئاتر راه دارد.

با دنبال کردن مجموعه ی پویا نوشیروانی در اینستاگرام و تلگرام، در جریان آخرین تغییرات در قوانین خرید ملک در استانبول، سرمایه گذاری در ترکیه، قوانین گرفتن شهروندی ترکیه و جدیدترین پروژه ها قرار بگیرید.

خیابان فرانسوی استانبول

خیابان فرانسوی استانبول (French Street) ، در سال 2004 افتتاح شد. این خیابان که پیش از این به نام خیابان الجزایر معروف بود ، در طی 2 سال به طور کامل بازسازی شد. برای اینکه بافت این خیابان ، تداعی کننده خیابان های پاریس باشد ، برای طراحی آن از معماران پاریسی کمک گرفته شد. همچنین کف آن سنگ فرش شد و برای روشنایی آن ، چراغ هایی فرانسوی متعلق به 100 سال قبل با سوخت زغال سنگ استفاده گردید. این خیابان همانند خیابان های پاریس ، مهد انواع گالری های هنری کوچک و بزرگ می باشد. این موضوع سبب جذب هنردوستان به این خیابان می گردد.

در کنار گالری های هنری ، در این خیابان با کافه ها و رستوران های زیادی مواجه می شوید. اما اگر فکر می کنید که می توانید در آنها ، به نوش جان کردن غذاهای فرانسوی بپردازید ، باید بگویم سخت در اشتباه هستید و می بایست به لذت بردن از غذاهای ترکی اکتفا کنید.

و اما دسترسی به این خیابان! این خیابان که نام ترکی آن Cezayir Sokak می باشد ، درست در پشت مدرسه گالاتاسرای قرار دارد. بهترین مسیر برای رسیدن به آن ، حضور در میدان تقسیم و سپس کمی پیاده روی در طول خیابان استقلال می باشد.

خیابان بغداد

این خیابان ، به طور حتم یکی از معروف ترین خیابان های استانبول آسیایی می باشد. اگر هدف شما از خیابان گردی، بازدید و خرید از بوتیک ها و فروشگاه های لوکس و شیک باشد ، بی شک خیابان بغداد (Bağdat Caddesi) به خیابان محبوب شما بدل می گردد. این خیابان که طول تقریبی آن 14 کیلومتر است ، در موازات دریای مرمره قرار دارد. از شرق و غرب به مناطق کادیکوی و مال تپه منتهی می گردد.

این خیابان نیز مانند تمام خیابان ها و مناطق استانبول ، مملو از رستوران ها و کافه های گوناگون است. در گوشه و کنار این خیابان ، دستفروش ها اقدام به فروش صنایع دستی ترکیه ، تابلوهای نقاشی و تندیس ها می کنند. که شما می توانید ضمن پیاده روی و لذت بردن از این خیابان زیبا ، اقدام به خرید سوغاتی نیز کنید.

برای رسیدن به این خیابان کافی است از میدان تقسیم سوار اتوبوس شوید. در کادیکوی پیاده شوید و سپس با دلموش به خیابان بغداد بیایید. و اگر سفر دریایی را دوست دارید ، می توانید از اسکله های امین اولو یا بشیکتاش ، با کشتی و لنج به اسکله کادیکوی بروید. سپس از آنجا سوار بر دلموش (ون) به خیابان بغداد برسید.

به بحث وارد شوید

0 thoughts on “معروف ترین خیابان های استانبول”

  • معروف ترین محله های استانبول – استانبول آسیایی و استانبول اروپایی – پویا نوشیروانی

    […] مقاله قبل ، به معرفی معروف ترین خیابان های استانبول پرداختیم. در این مقاله ، با معرفی معروف ترین محله های […]

    پاسخ دادن

مقایسه آگهی ها

مقایسه