معروف ترین محله های استانبول

در مقاله قبل ، به معرفی معروف ترین خیابان های استانبول پرداختیم. در این مقاله ، با معرفی معروف ترین محله های استانبول با ما باشید. کشور ترکیه ، کشوری است آسیایی اروپایی . در همه جا و تمام شهرهای این کشور ، شما شاهد ترکیبی از فرهنگ آسیایی و تمدن اروپایی خواهید بود. شهر استانبول نیز از این قائله مستثنی نمی باشد. از این دیدگاه ، این شهر را به دو ناحیه آسیایی و اروپایی قسمت می کنند.

محله های آسیایی استانبول

بخش آسیایی استانبول، قدیمی تر از بخش اروپایی آن می باشد. این بخش از استانبول ، دارای محله های لوکس و با کلاس بالاتری می باشد. خط ساحلی آن بسیار منظیم و زیباست و دارای فضای مناسبی جهت پیاده روی ، دویدن و دوچرخه سواری می باشد.

محله کادیکوی استانبول

کادیکوی یا قاضی کوی ، یکی از قدیمی ترین و معروف ترین محله های استانبول می باشد. قدمت این محله ، بر اساس شواهد موجود به قرن پنجم بر می گردد. این محله ، توأم با حفظ قدمت خود ، به محله ای مدرن تبدیل شده است. پروژه های جدید ، لوکس و به روز ، در جای جای این محله در حال ساخت می باشند.

یکی از جاذبه های این محله ، سه شنبه بازار آن می باشد. این بازار هفتگی ، سه شنبه ها میزبان دستفروشان سراسر استانبول می باشد. این دستفروشان ، سوغاتی های ترکیه را با نازلترین قیمت در به توریست ها ارائه می کنند. به طور کلی ، کادیکوی به داشتن فروشگاه هایی با کالاهای خوش قیمت ترک معروف است.

ایستگاه قطار حیدر پاشا در این محله قرار دارد. دکان های ماهی فروشی و ادویه فروشی در بازار قدیمی کادیکوی ، عطری خاص به آن بخشیده اند. کافه ها و رستوران های این محله ، پذیرای شب زنده داری های شما خواهند بود.

محله پندیک استانبول

این محله که از مرکز شهر دور است ، برای بسیاری از شما به واسطه فرودگاه سبیحا گوکچن شناخته شده است. رشد و ترقی این محله قدیمی ، از سال 1970 شروع شده است. و در حال حاضر تعداد زیادی برج و پروژه عالی در آن احداث شده است.

این منطقه ، به واسطه مراکز درمانی و بیمارستان های بزرگ ، در حوزه خدمات درمان و سلامت بسیار شناخته شده است. بیمارستان آموزشی پژوهشی پندیک ، بیمارستان دولتی پندیک ، بیمارستان خصوصی رمدی ، بیمارستان خصوصی کورت کوی و مرکز پزشکی تخصصی دهان و دندان شفا پندیک ، بخشی از مراکز درمانی پندیک می باشند.

اگر قصد خرید کردن در این محله را دارید ، مراکز خرید ویاپورت، ماکیس، آسیا، پندوریا و آتلانتیس ، معروف ترین مراکز خرید این محله می باشند. اگر مانند اینجانب ، از علاقه مندان اتومبیل و ورزش اتومبیل رانی باشید ، پیست اتومبیلرانی اینترسیتی استانبول پارک در این محله قرار دارد.

محله چوکور کوما

این محله که به آن چوکور جوما نیز گفته می شود ، یکی از محله های قدیمی استانبول می باشد. از جاذبه های دیدنی این محله ، می توان به مغازه های آنتیک و عتیقه فروشی آن اشاره کرد. یکی دیگر از جاذبه های آن ، موزه بی گناهی (Masumiyet Müzesi) می باشد که توسط اورهان پاموک ، نویسنده ترک برنده جایزه نوبل ادبیات ، تاسیس گردیده است.

این محله جز محله های ارزان قیمت استانبول می باشد. و به لطف این ویژگی ، در آن هتل و رستوران هایی با قیمت مناسب وجود دارد.

با وجود اینکه چوکور کوما ، محله ای قدیمی است اما در آن خبری از مکان های تاریخی نیست. اما در عوض ، رستوران ها و کافه های خوبی دارد که می توانید اوقات خوشی را در آنها سپری کنید.

با دنبال کردن مجموعه ی پویا نوشیروانی در اینستاگرام و تلگرام، در جریان آخرین تغییرات در قوانین خرید ملک در استانبول، سرمایه گذاری در ترکیه، قوانین گرفتن شهروندی ترکیه و جدیدترین پروژه ها قرار بگیرید.

محله های اروپایی استانبول

این ناحیه از استانبول ، تاریخی تر از قسمت آسیایی می باشد. شب های منطقه اروپایی سرزنده تر هستند. و به دلیل وجود جاذبه های تجاری و گردشگری ، از هتل های بیشتری نسبت به استانبول آسیایی برخوردار است. جمعیت این ناحیه نیز از قسمت آسیایی بیشتر می باشد.

محله ببک استانبول

این محله قدیمی ترکیه، دارای قدمتی چند قرنی می باشد. بر اساس مدارک موجود، این محله در ابتدا یک روستای ماهیگیران یونانی بوده است. و این روزها ، به یکی از معروف ترین محله های قسمت اروپایی استانبول تبدیل شده است.

این روزها ، ببک یکی از لوکس ترین و جذاب ترین محله های استانبول می باشد. ساحل زیبای تنگه بسفر در این محله ، از دیدنی های جذاب این محله به شمار می رود. اکثر ثروتمندان ترکیه ، در این محله سکونت دارند. و اتومبیل های لوکس و گران قیمت آنها ، در زمان گردش در خیابان های محله ببک ، توجه شما راه به خود جلب می کند.

اگر اهل خرید های تجملی و لوکس هستید ، فروشگاه های این محله باب میل شما خواهد بود. از دیگر تفریحات این محله ، اجاره قایق های تفریحی می باشد. همچنین میل کردن یک صبحانه کامل و لوکس در کنار ساحل بسفر را نیز به شما پیشنهاد می کنیم. البته فراموش نکنید که در یکی از گران ترین محله های ترکیه حضور دارید! و این شامل همه چیز می شود، از رستوران ها و کافه ها تا اجاره قایق های لوکس تفریحی.

اگر به دنبال تفریحات کم هزینه تر هستید ، می توانید از مراکز کرایه دوچرخه ، یک دوچرخه کرایه کنید. و از دوچرخه سواری در هوای عالی این منطقه لذت ببرید. و حداقل پیشنهاد ما به شما ، پیاده روی در کنار ساحل این منطقه می باشد که هیچ هزینه ای ندارد!

محله آوجیلار استانبول

این محله نیز از محله های قدیمی استانبول محسوب می شود. که در گوشه و کنار آن ، معماری دوران عثمانی به چشم می خورد. این محله ، در گذشته محل زندگی رومی ها ، یونانی ها و ارمنی ها در استانبول بوده است. آوجیلار در زبان ترکی استانبولی به معنی شکارچی می باشد. دلیل نامگذاری این محله به این نام ، آمدن جمع زیادی از ثروتمندان به منطقه جهت برگزاری جشن های شکار سالانه بوده است.

این محله که تا دهه 1980 دهکده ای بیش نبود ، در حال حاضر یکی از محله های نه چندان ارزان استانبول می باشد. در این محله ، خانه های ویلایی زیادی با قیمت های نجومی وجود دارد. البته که آپارتمان ها از خانه های ویلایی ارزان تر هستند ، اما باز هم محله گرانی است.

یکی از خیابان های معروف این محله ، خیابان مرمره (Marmara Caddesi) نام دارد. این خیابان سنگ فرش شده ، مملو از فروشگاه های پوشاک ، جواهری ، ساعت فروشی و … می باشد که در طول ساحل قرار گرفته اند.

یکی از بزرگترین پردیس های دانشگاهی استانبول نیز در محله قرار دارد. وجود این محله ، سبب شده است بسیاری از کسانی که قصد تحصیل در این دانشگاه معتبر را دارند در این محله ساکن شوند.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه