راه های دریافت اقامت ترکیه

در ادامه مقاله قبلی در خصوص مهاجرت به ترکیه، به برخی دیگر از روش های مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت ترکیه می پردازیم:

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

تحصیلات ابتدایی در ترکیه از سطح مدارس شروع می شود. و تحصیلات عالی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ادامه دارد. آموزش در مدارس ترکیه به زبان ترکی استانبولی است. مانند اکثر کشورها، تحصیل در مدارس ترکیه از ۷ سالگی آغاز می شود و تا ۱۸ سالگی ادامه دارد. تحصیل در کلیه مدارس دولتی کشور ترکیه رایگان است.در دانشگاه های ترکیه امکان تحصیل به زبان های ترکی و انگلیسی وجود دارد. تحصیل و آموزش در دانشگاه های دولتی ترکیه، به زبان ترکی استانبولی است. اما در دانشگاه های خصوصی، شما می تواندی به زبان انگلیسی تحصیل کنید.
اولین گام جهت مهاجرت به ترکیه از طریف تحصیل، دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور است. درصورتیکه که قصد ورود به دانشگاه های دولتی و ترک زبان را دارید، باید ابتدا در آزمون Yos شرکت نمایید. برای دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی فعالیت دارند، می بایست مدرک Sat را اخذ نمایید. دریافت بورس تحصیلی در ترکیه با توجه به رزومه تحصیلی فرد امکانپذیر می باشد. معدل نمرات مقاطع تحصیلی قبلی و مسلط بودن به زبان ترکی در اخذ بورس تحصیلی به اهمیت به سزایی دارد.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های مهاجرت به ترکیه، سرمایه گذاری در این کشور می باشد. سیاست های کشور ترکیه در جذب سرمایه گذاری خارجی، به صورتی است که سرمایه گذاران هم اقامت این کشور را دریافت می کنند و هم به سود قابل توجهی دست می یابند. یکی از روش های مهاجرت به ترکیه سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت است. فرد متقاضی ۵ نفر نیروی ترک را استخدام نموده، بیمه و مالیات آن ها را به دولت می پردازد. در این روش شخص پس از ۵ سال اقامت دائم کشور ترکیه را دریافت می کند.
خرید ملک در ترکیه یکی دیگر از راه های دریافت اقامت و تابعیت ترکیه می باشد. از این طریق با یک تیر، دو نشان رو بزنید: سود حاصل از سرمایه گذاری و اخذ تابعیت. برای دریافت پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک، ملک خریداری شده باید حداقل دارای ارزشی معادل 250,000 دلار آمریکا باشد. این ملک می بایست به مدت 3 سال تحت مالکیت شما بوده و فروخته نشود.
برای مشاهده برخی پروژه های موجود، کلیک نمایید.
اگر ملکی با ارزش کمتر از 250,000 دلار خریداری کنید، اقامت 3 ساله ترکیه به شما داده می شود. البته این نوع اقامت نیز قابل تمدید است. در این روش، خرید آپارتمان می بایست حداقل دارای ارزش 60 هزار دلار آمریکا می باشد. با توجه به اینکه به شما اقامت از نوع توریستی تعلق می گیرد، بنابراین شما اجازه کار در ترکیه نخواهید داشت. البته اگر که موفق به کسب پیشنهاد کار مناسب گردید، امکان دریافت مجوز کار وجود دارد.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

قونین مهاجرت به استانبول یا ترکیه از طریق ازدواج، مشابه سایر کشورها است. به این صورت که اگر شخص اقامت دائم یا پاسپورت ترکیه را داشته باشد، بعد از ازدواج همسر وی نیز می تواند اقامت ترکیه را دریافت نماید.در ابتدا اقامتی موقت بین ۳ تا ۵ سال به وی داده می شود و در صورت تداوم ازدواج به اقامت دائم تبدیل می گردد. مهمترین نکته در مورد اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج این است که دو طرف باید ثابت کنند که ازدواج آنان واقعی بوده و صرفا به دلیل اخذ اقامت نمی باشد. لازم است بدانید ازدواج صوری به منظور دریافت اقامت در ترکیه، جرم تلقی شده و برای زوجین جریمه های مالی یا زندان به همراه داشته دارد.

مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت از طریق تولد

به طور کلی در حقوق بین الملل، دو سیستم جهت قوانین تولد در کشورها وجود دارد: سیستم خاک و سیستم خون. در سیستم خاک، صرفا به دنیا آمدن در خاک کشورهایی که از طریق این سیستم تابعیت خود را می دهند، برای گرفتن پاسپورت آن کشور کافی است. در سیستم خون، لازم است پدر یا مادر فرد تابعیت آن کشور را داشته باشند. سیستم کشور ترکیه در اعطای تابعیت، سیستم خون است. لذا کسانی که قصد تولد فرزند در کشور ترکیه را دارند، ابتدا می بایست اول از طریق روش سرمایه گذاری، خرید ملک و یا کار در ترکیه تابعیت این کشور را دریافت نمایند تا فرزندشان نیز تابعیت ترکیه را دریافت نماید. در صورت داشتن اقامت دائم یا موقت ترکیه توسط والدین و تولد فرزند در ترکیه، به فرزند آنها نیز همان نوع اقامت تعلق می گیرد.

مهاجرت به ترکیه برای هنرمندان و افراد فوق موفق

ترکیه دارای سیستم متفاوتی برای مهاجرت هنرمندان و افراد فوق موفق به این کشور است. و تجار مشهور، ورزشکاران، هنرمندان، دانش آموزان و دانشجویان تیزهوش و افراد موفق می تواندد از روش های ویژه ای جهت اخذ تابعیت بهره مند گردند.این گروه شامل افراد دارای رزومه های قوی و معتبر در سطح جهانی و بین المللی هستند می باشد. برای نمونه ورزشکاران دارای مدال در مسابقات جهانی، و یا هنرمندانی با جوایز فستیوال ها و نمایشگاه های بین المللی.

با دنبال کردن مجموعه ی پویا نوشیروانی در اینستاگرام و تلگرام، در جریان آخرین تغییرات در قوانین خرید ملک در استانبول، سرمایه گذاری در ترکیه، قوانین گرفتن شهروندی ترکیه و جدیدترین پروژه ها قرار بگیرید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه مهاجرت به ترکیه

– اولین قدم برای مهاجرت به ترکیه چیست؟
+شناخت راه های مهاجرت به این کشور و انتخاب بهترین روش با توجه به شرایط شما، گام نخست و اول است. سپس با توجه به روش انتخابی، باید شرایط و مدارک مهاجرت ر فراهم نمایید.
– بهترین روش مهاجرت به ترکیه کدام است؟
+ به طور کلی اقامت کاری ترکیه، تحصیل در دانشگاه های ترکیه، خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه، بهترین راه های مهاجرت به ترکیه می باشند. اما آنچه در انتخاب بهترین گزینه تاثیر بسیار زیادی دارد، شرایط شخصی شما است.
– کم هزینه ترین روش برای اخذ اقامت ترکیه کدام است؟
+ گزینه های کاری مانند داشتن پیشنهاد کار از کم هزینه ترین روش های مهاجرت و دریافت اقامت ترکیه است. گزینه بعدی، تحصیل در ترکیه است.
– آیا اقدام برای مهاجرت به ترکیه از طریق وکیل ضروری است؟ یا خودمان نیز می توانیم اقدام کنیم؟
+ مسلما شما می توانید قوانین مهاجرت به ترکیه را با صرف زمان و هزینه بیاموزید. اما این قوانین دائما در حال تغییر و بروز رسانی می باشد. لذا حضور یک کارشناس خبره و وکیل می تواند به روند انجام امور مهاجرت شما سرعت بیشتری دهد.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه