مراحل خرید ملک در ترکیه

مراحل خرید ملک در ترکیه، بسته به نوع ملک می تواند متفاوت باشد. اما ما در این مقاله، به مراحل کلی که در اکثر معاملات ملکی ترکیه می بایست طی شود، اشاره می نماییم.

این مراحل شامل کاپورا، ارائه کپی سند توسط فروشنده، ترجمه مدارک و پاسپورت خریدار، دریافت کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی برای خریدار، انتقال بخشی از مبلغ یا کل آن به صورت بانکی، انتقال سند در حضور خریدار، فروشنده، مترجم رسمی دولت و مامور تنظیم سند، می باشد.

با دنبال کردن مجموعه ی پویا نوشیروانی در اینستاگرام و تلگرام، در جریان آخرین تغییرات در قوانین خرید ملک در استانبول، سرمایه گذاری در ترکیه، قوانین گرفتن شهروندی ترکیه و جدیدترین پروژه ها قرار بگیرید.

کاپورا یا بیعانه چیست؟

برای خرید ملک در ترکیه، مانند تمامی معاملات، فروشنده جهت حصول اطمینان از قصد خریدار، مبلغی را به عنوان بیعانه دریافت می کند. که به این مبلغ در ترکیه، کاپورا گفته می شود. قیمت نهایی ملک مورد نظر، بعد از پرداخت کاپورا مشخص می گردد. در ازای پردخت کاپورا، رسیدی به شما ارائه می شود. و سپس در زمان عقد قرارداد، مبلغ پرداختی شما ذکر خواهد شد.

دو نکته مهم در خصوص کاپورا:
1- مبلغ کاپورا قابل استرداد می باشد. و در صورتی عدم ذکر تعهدی در رسید شما، این مبلغ نمی تواند شما را وادار به خرید ملک نماید.
2- این مبلغ صرفا جهت رزرو واحد و ملک مورد نظر شما می باشد. و در صورت عدم مراجعه جهت عقد قرارداد در تاریخ ذکر شده، فروشنده می تواند ملک را به شخص دیگری واگذار نماید. و مبلغ بیعانه شما را به شما برگرداند.

بررسی مدارک ملک

کارشناسان ما در مجموعه پویا نوشیروانی، مسئولیت کنترل تمامی اسناد ملک، اسناد مالکیت و احراز هویت و مالکیت فروشنده را بر عهده می گیرند.

ترجمه مدارک و پاسپورت خریدار

شما می توانید جهت ترجمه مدارک خود به سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه مراجعه نمایید. همچنین می توانید با پرداخت هزینه بیشتر و در زمان کمتر، این کار را در دفاتر رسمی و نوترها انجام دهید. کارشناسان ما در تمامی مراحل خرید ملک در ترکیه در کنار شما خواهند بود.

دریافت کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی برای خریدار

کد مالیاتی که در زبان ترکی، ورگی نامیده می شود، در واقع مانند کد ملی شما در ایران، برای شناسایی افراد در انواع معاملات و ثبت ها مورد نیاز است.
جهت دریافت کد مالیاتی نیاز به این مدارک دارید:
1- اصل پاسپورت
2- پر کردن فرم های مورد نیاز
3- سیمکارت فعال و روشن
4- اجاره نامه منزل یا قبوض آب و برق و … به نام متقاضی جهت تایید محل سکونت
برای افتتاح حساب بانکی، همراه با مدارک هویتی و معرفی نامه اداره مالیات خود، به یکی از شعب بانک های ترکیه مراجعه نمایید.
نکته مهم در خصوص دریافت کد مالیاتی و افتتاح حساب بانکی، ارائه یک قبض آب، برق و … به نام متقاضی می باشد. در صورتیکه که قبضی در ترکیه به نام شما نمی باشد، می توانید یکی از قبوض ملک مورد نظر را به نام خود منتقل نمایید.

انتقال بخشی از مبلغ یا کل آن به صورت بانکی

مهم ترین موضوع پس از طی مراحل اولیه، نحوه تسویه حساب و پرداخت مبلغ قرارداد می باشد. بهترین و قانونی ترین راه، افتتاح حساب بانکی و انتقال مبلغ از طریق حساب خریدار به حساب فروشنده می باشد.
فراموش نکنید حتما در قسمت توضیحات پرداخت، شماره و مشخصات واحدی که خریداری نموده اید را به طور کامل وارد نمایید. البته کارشناسان ما همواره در کنار شما هستند تا خیال شما از بابت طی شدن تمامی مراحل با رعایت موارد قانونی آسوده گردد.

انتقال سند

پس از انجام مراحل فوق، فروشنده می بایست با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک، پرونده ای جهت فروش ملک باز نماید. بعد از آماده شدن مدارک انتقال ملک در اداره ثبت اسناد و املاک ترکیه ، پیامکی حاوی تاریخ امضا و انتقال سند به مالک ارسال می شود.
در زمان تعیین شده، خریدار و فروشنده به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه می نمایند. پس از تسویه حساب، فروشنده مدارک انتفال را در حضور مامور اداره ثبت و مترجم رسمی فارسی زبان، امضا می نمایند. پس از امضا، سند اصلی در همان روز توسط خریدار دریافت می گردد.

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه